Hierom moet je bereid zijn om diep te gaan

Allereerst ff: hoe is het met je?
Tja, niet de meest voorkomende vraag in een blog van mij (want let’s be honest, meestal steek ik direct van wal 😜), maar ik ook gewoon even oprecht benieuwd: hoe gaat het eigenlijk met je? En vooral ook: hoe gaat het met je bedrijf?
Vorige week kreeg ik namelijk naar aanleiding van mijn niet zo al te leuke enthousiaste mail (sorry but not sorry) voor het eerst een shitload aan reacties, daar waar je de krekels in mijn inbox kunt horen tjirpen nadat ik op versturen hebt geklikt. En dat terwijl ik het supertof vindt om van je terug te horen! Dus bij deze de oprechte uitnodiging om een mailtje te sturen en me eens wat meer over jou te vertellen; wie ben je, wat doe je en hoe gaat het met je business? Lijkt me tof om van je te horen!
Dat gezegd hebbende heb ik natuurlijk ook vandaag weer iets waarvan ik sta te springen om het met je te delen. Waarbij ik over dit onderwerp vanmorgen ook een Insta live heb gedaan, dus mocht je nu liever kijken (of luisteren) dan lezen…
Afgelopen week volgde ik het programma RISE van Suzanne Beukema. En in dat programma had ze het onder meer over het uitewrken van je Worst Case Scenario, een oefening die ik ook vaak met klanten doen.
Want, lieve , wij mensen hebben van nature nogal de neiging om onszelf allerlei dingen aan te praten waarom we ergens bang voor zijn of waarom ons iets niet gaat lukken, zónder dat we OOIT stilstaan bij wáár we nou eigenlijk bang voor zijn.
We blijven vaak nog 10x liever in al onze shitgedachten en angsten hangen, dan dat we bewust nadenken over wat nou eigenlijk het ergste is wat er dan kan gebeuren als die angsten uitkomen.
En om meteen maar even de proef op de som te nemen:
Stel nu dat ik jou zou vragen om eens te gaan naar jouw Worst Case Scenario. Om eens te denken aan het áller-, áller-, állerergste wat er kan gebeuren. Waarbij we ‘m dan nu specifiek ff richten op je bedrijf. Wat gebeurd er dan bij jou?
Waarschijnlijk, althans dat is wat ik heel vaak zie, heb je ofwel 1) niet eens een beeld van wat nou eigenlijk écht het ergste is, ofwel 2) wil je daar het liefste zo kórt mogelijk aan denken.
En laat het nou net zo zijn dat juist die reacties een enorm groot teken zijn van zelfsabotage (ondanks dat ze vet logisch zijn, maar dat terzijde…)!
Wij mensen hebben namelijk zoiets als een reptielenbrein. Een deel van ons brein wat puur en alleen gericht is op overleven. En wat ons koste wat kost wil beschermen. En ons veilig wil houden.
Dus wat dat reptielenbrein van jou doet is dat het er onder meer voor zorgt dat het jou zo min mogelijk wil laten denken aan dat Worst Case Scenario. Want ja, da’s nogal bedreigend zeg maar… En daar wil het dan ook het liefst zo snel mogelijk en zo ver mogelijk bij vandaan.
Maar…
Wat we ons vaak niet beseffen is dat JUIST het er naartoe bewegen, JUIST het aankijken van die angst énorm bevrijdend kan werken!
Juist op het moment dat je volledig in jouw Worst Case Scenario durft te duiken (en dan ook écht écht écht!) en het volledig durft te doorvoelen zal je zien dat de angst er vanaf gaat.
Juist dan zal je zien dat je merkt dat je ook dat wel overleeft. Juist dan zal je zien dat je daar sterker uit zal komen. En dat het dus eigenlijk niet iets om écht bang voor te hoeven zijn.
Met als gevolg… (tja, je raadt het mogelijk al) dat de angst ervoor verdwijnt. Of op z’n minst vet naar de achtergrond verschuift. En jij veel relaxter, vanuit meer ontspanning én vanuit meer vertrouwen jouw business kunt runnen.
En zeg nou zelf… hoe lekker zou dat zijn?!!! Lekker toch?!
Er is alleen één maar… en dat is dat het niet ALLES oplost. Dat het weliswaar een dikke vette shift kan betekenen in je business en raadt ik je ook echt wel aan om hier mee aan de slag te gaan (en mocht je geen idee hebben HOE, stuur me dan ff een mailtje), maar dat er wel echt veel meer nodig is om écht vol LEF en zelfvertrouwen je business te kunnen runnen en door te stomen naar die groei waar je zó ontzettend naar verlangt.
Mocht je nou willen weten wat, althans in mijn ogen dan, daar nog meer voor nodig is… dan raad ik je van harte aan om ff mijn e-book te downloaden: STOP met saboteren, start met REALISEREN.
In het e-book leg ik je haarfijn uit op welke manieren jij op dit moment (onbewust) je eigen succes saboteert en wat er nog meer voor nodig is om vól LEF en zelfvertrouwen keihard door te stomen in die groei met je business.
Wens ik je voor nu nog een onwijs mooie dag!
Veel liefs, Liza

Klaar om stikgelukkig te worden in je bedrijf?
Want zeg nu zelf… je bent je bedrijf toch gestart om vrijheid te ervaren? Dus wanneer ga je jezelf nu eindelijk eens echt gunnen? Hoe lang ben je bereid om nog door te gaan in een bedrijf waar je niet die ultieme vrijheid en het ultieme geluk te ervaren?
Of is het nu tóch eindelijk tijd om het anders te gaan doen? Om een bedrijf te creëren wat volledig aansluit bij wie JIJ bent, waar je voor staat en de manier waarop jij business wilt doen?